07.11.2008

PRINCE - LOVESEXY

Dette er høsten 1988 og sjuende klasse. Jeg hadde den på opptakskassett takket være en kamerat, og den er til dags dato min favorittplate med Prince. Den ble spilt inn i full fart rundt juletider 1987 etter at hans kontroversielle Black Album-utgivelse ble kansellert, altså et slags substitutt til skuffede fans.

Plata er et eneste stort sammensurium av dancepop, rock, hip hop og alt annet som Prince har for vane å blande inn. Symfoniske trekk har den også. Tekstene har jeg så å si ikke hørt på, men jeg har lest et sted at albumets tema er en kamp mellom det gode og det onde. Siste låt på side 2, "Positivity", "ends with sounds of water, signifying purity and rebirth." Uansett, å skrive om en Princeplate og plukke den fra hverandre er litt vanskelig. Men en kanonplate er det! Og Sheila E er selvfølgelig med.

Av prislappen kan jeg tolke at jeg kjøpte den på Råkk&Rålls i 1998, ti år etter at jeg først hadde den på kassett. 30 kroner.

Innhold


Side 1:
  1. Eye No
  2. Alphabet st.
  3. Glam Slam
  4. Anna Stesia
Side 2:
  1. Dance on
  2. Lovesexy
  3. When 2 R in love
  4. I wish U heaven
  5. Positivity

Ingen kommentarer: